Още малко инфо по въпросът.
В Уведомителното писмо до Земеделският производител пише:
Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция , Ви уведомява, че оторизираната субсидия съгласно подаденото от Вас заявление за подпомагане по одобрената схема за национално доплащане за тютюн, необвързана с производството, съгласно чл. 1 ал. 2 т. 2 от Наредба № 2 от 21.02.2011 г. за Специалните изисквания за ..., с УИН: ХХ/ХХХХХХ/ХХХХХ, валиден за кампания 2013 година е в размер на ХХХХХ.ХХ лв. /Датата на получаване е 25.04.2014 година/.
От тук аз правя извода, че субсидията се отнася за 2014 година /защото тогава е получена/ и съответно върху нея се дължи ДДФЛ за 2014 година.
Но Земеделският производител твърди, че всичките негови колеги са убедени, че субсидията се отнася за периода 2007-2009 година и за това не се дължи данък и те нямало да плащат ДДФЛ.
Въпросът ми е принципен, защото ЗП е внесъл дължимият данък авансово по Декларация по чл. 55 от ЗДДФЛ за второто тримесечие на 2014 година и сега се пита: Правилно ли е внесен ДДФЛ и дали да не си го иска с ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ?
Земеделски производител е получил суми през 2014 година за подпомагане по Схемата за национално доплащане за тютюн, необвързана с производството. Върху тези суми дължи ли се данък по ЗДДФЛ?
Земеделският производител НЕ отглежда вече тютюн и получава тези суми на база изкупен и премиран тютюн за периода 2007-2009 година.
Сред колеги се е оформило мнението, че данък върху тези суми не се дължи, защото тази субсидия се отнася за периода 2007-2009 година, но аз не съм убеден, че това е вярно.
Много моля за компетентен отговор!
Здравейте колеги!
Българско ЕООД регистрирано по ЗДДС и с Лиценз за превоз на товари в общността е наето от българско ЕООД също регистрирано по ЗДДС да извърши превоз на товар до Швейцария.
Издавам фактура за превоза и начислявам ДДС. Според мен доставката е облагаема на основание чл. 21, ал. 2 и чл. 12, ал. 1 от ЗДДС.
Колежката от фирмата контрагент ми се обажда и ми вдига скандал, че не трябва да начислявам ДДС и че те няма да платят ДДС-то по фактурата.
Питам я на какво основание да не начислявам ДДС - да каже член и алинея, които да впиша във фактурата - отговаря ми - нищо не пиши. Ние така работим от много време и с много български фирми.
Моля за съвет - аз ли не съм прав и пропускам в закона основание за неначисляване на ДДС?
Привет колеги!
Следя много внимателно темата както тук, така и в другите форуми. Сериозна част от мненията будят меко казано недоумение и пораждат основателни въпроси относно качество и професионализъм.
Но, по темата.
Категорично против всякакви първоначални, периодични и каквито и да е други изпити за упражняване на професията. Изпитите сме ги държали когато е трябвало - в УНСС, в Института за следдипломна квалификация и т.н. И сме се представяли успешно пред Големи Имена в областта на счетоводството, статистиката, финансовият контрол, търговското и трудовото право, ...
Но най-вече сме държали успешно години наред изпитите пред изискванията на данъчно-осигурителния контрол, пред предизвикателствата, отправени ни от нашите клиенти, пред ежегодно променящите се данъчно-осигурителна, пенсионна и какви ли още не материи.
От друга страна - считам, че е крайно време да се сложи известен ред в практикуването на нашата професия. Законите ни са относително добри, но никой не контролира изискванията и не санкционира нарушенията. За това подкрепям, че трябва да се създаде специален регистър, в който всички отговарящи на изискванията за съставители на счетоводни отчети да се регистрират с доказване на съответстващи образование и професионален стаж, както и да получат уникален номер, който да са задължени да полагат при подписване на финансовите отчети. Също така да се задължат примерно в срок до 15 май да подават специални декларации финансовите отчети на кои стопански субекти са съставили и подписали за изтеклата календарна година. Така много лесно с една проста автоматична проверка ще се засекат нарушителите и следва категорично да понесат предвидените санкции. Този регистър, проверките и наложените санкции ще елиминират естествено и в кратки срокове над 90 % нелоялната конкуренция и счетоводните услуги с ниско качество.
Но, за да сме честни пред себе си - следва да си зададем още някои въпроси.
1. Дали е редно един съставител да води счетоводството, да изготвя и подписва финансовите отчети на стопански субекти от най-разностранни икономически сектори /производство, търговия, транспорт, селско стопанство и т.н./ и до колко са качествени услугите му или следва да специализира в два или най-много три икономически сектори?
2. Каква имуществена отговорност носи съставителят на финансови отчети за свои пропуски и грешки пред клиентите си?
3. Със всичките си клиенти ли съставителят на финансови отчети е в трудово-правни или облигационни отношения?
4. Защо нито една застрахователна компания не иска да сключи застраховка професионална отговорност със съставител на финансови отчети и не е ли време тази застраховка да стане задължителен елемент за упражняване на професията?
Интересни въпроси, от които обаче зависи до голяма степен и престижа на нашата професия, и качеството на предлаганите услуги, и респекта пред нашите клиенти, и достоверността на счетоводната информация за вземане на правилни управленски решения, и в крайна сметка - подобряване на общия бизнес климат и качеството на живот на цялото общество.